Free songs

Watervasten en ketose

By : | 0 Comments | On : juli 22, 2018 | Category : Ketogeen dieet, ketose

water vasten

Watervasten en ketose

De snelweg om in de vetverbranding, de ketose, te komen is om te gaan watervasten. En dan het liefst 72 uur. Je eet ergens je laatste maaltijd en 72 uur later eet je pas weer een maaltijd.

In de tussentijd drink je alleen maar water. Eventueel kun je een schijfje citroen in dat water doen, kruidenthee of 1 kopje koffie erbij drinken. Maar verder alleen maar water.

Het lijkt moeilijker dan het is. Eigenlijk is eten moeilijker dan niet eten. Als je niet eet zul je merken dat eventuele hongergevoelens verdwijnen. En dat het met ieder uur makkelijker wordt. Natuurlijk heb je zo je moeilijke momenten maar die gaan snel over.

Wat watervasten moeilijk maakt is de overtuigingen die je hebt ten aanzien van eten. Dat je niet zo lang zonder eten kunt. Dat het ongezond is. Dat je vreselijke honger krijgt en dat niet kunt verdragen. Dat je raar bezig bent. Iedereen in je omgeving zal hier een oordeel over hebben en proberen je weer aan het eten te krijgen.

Als je dit soort dingen kunt weerstaan heb je na 72 uur je beloning. Je lichaam is tot rust gekomen, is begonnen met herstel van de overbelasting en alle toxische stoffen en je bent in de vetverbranding.

Er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten.

  • Doe het rustig aan. Zowel lichamelijk als psychisch. Als je drie kinderen onder de 5 in huis hebt, je werk veel van je vraagt, of de hele dag stenen moet sjouwen is het niet verstandig en handig om te gaan watervasten. Dan is een andere, mildere manier beter geschikt voor je.
  • Ga mild bewegen zodat de glycogeen in je spieren opgebruikt wordt. Niet intensief gaan sporten maar wandelen. Rustig wandelen. Vooral niet intensief in de sportschool aan de slag gaan want dat kan gevaarlijk zijn en werkt averechts. Het is een moment van detox en intensief sporten werkt dat proces tegen.
  • Als je moe bent ga dan rusten. Geef daar aan toe. Zorg voor voldoende rust en vooral voldoende slaap. Slaap zorgt voor herstel.
  • In moeilijke momenten niet toch 1 hapje gaan eten. En vooral geen koolhydraten. Dat kan alles voor niets laten zijn.
  • Wees aardig voor jezelf, zorg goed voor jezelf.
  • Vertrouw op het proces.

 

Post A Comment