Free songs

Kant en klare salade gezond?

By : | 0 Comments | On : november 23, 2017 | Category : Etiketten lezen

etiketten lezen

Kant en klare salade gezond?

Je wilt gezond eten en koopt in de supermarkt een kant en klare salade. Ben je dan goed bezig?

Maaltijd salade sushi zalm

Ingrediënten: Groente (12% spinazie, komkommer, radijs, paarse wortel, rettich, rucola), water, rijst, 11% zalm, sojaboon, rijstazijn, suiker, zout, zeewier, azijn, rook, Soja-limoendressing: rijstazijn, suiker, water, zout, TARWE, 5,5% SOJAboon, sap (2% limoen, citroen, appel), gemodificeerd maïszetmeel, conserveermiddel (E202), natuurlijke aroma’s, extract (vis, shiitake), poeder (vis, kelp), glucose, suikerstroop, gistextract., sesamzaad.

In deze salade zit  maar 12% groenten, 11% zalm, beetje rijst en de rest is echt troep. Als je zo’n salade eet loop je het risico dat je hele lichaam van slag raakt. Dat je vocht gaat vasthouden, dat je verzadigings gevoel weg is, je humeur naar beneden , je pijntjes krijgt etc etc.

Deze salade bevat maar liefst 60 gram koolhydraten. Als je wat minder koolhydraten wilt eten ook geen goed idee.

Kip caesar salade

Maar ook als je kiest voor een salade met minder koolhydraten word je niet vrolijk van de ingrediënten. Bijvoorbeeld , kip ceasar met 30 gram koolydraten (nog steeds erg veel koolhydraten voor 1 maaltijd).:

Ingrediënten: Groente (romaine sla, ijsbergsla), 23% aardappel,K 18% kipfilet, 11% scharrelei, zout, dextrose, natuurlijke aroma’s, azijn, water, rozemarijnextract, voedingsvezel (aardappel, bamboe, citrus), voedingszuur (citroenzuur), stabilisator (E451), conserveermiddel (E211), caesardressing: water, plantaardige olie (raap, zonnebloem, olijf), suiker, specerijen (mosterd), azijn, zout, kruiden, MELK, zuursel, stremsel, knoflook, gemodificeerd maïszetmeel, citroensapconcentraat, natuurlijk aroma (MELK), scharreleigeel, ANSJOVIS, verdikkingsmiddel (xanthaangom), smeltzout (E339, E452), voedingszuur (citroenzuur)., Knoflookcroutons: tarwebloem, palmolie, zout, dextrose, peterselie, specerijen (o.a. 0,2% knoflookpoeder), maltodextrine, gistextract, extract (tijm, knoflook), gist, vitaminen (B¿, B¿), calcium, ijzer, kleurstof (paprika-extract)., Kaasschaafsel: melk, zout, stremsel.

Wat nu?

Maar je hebt haast en wilt iets makkelijks. Wat je kunt doen is in ieder geval niet de dressing nemen. Doe er een beetje gewone olie en wat azijn of citroen overheen. Of eet het gewoon zonder dressing.

Wat je ook kunt doen

Koop een zakje gesneden sla naar keuze, een bakje cherry tomaatjes, een pak zalm en een avocado. Meng sla, tomaatjes en zalm en kneed er een avocado doorheen. Eventueel strooi je er nog pijnboomptjes overheen. Beetje zeezout en peper eroverheen en je hebt binnen 5 minuten een super gezonde maaltijd met weinig koolhydraten.

Ingrediënten: sla, avocado, cherry tomaten, zalm (zalm, zout, azijn, rook. Koop wel de zalm met niet veel meer dan dit), pijnboompitten, zeezout en peper. Je kunt ook in plaats van zalm een geitenkaasje nemen (geitenmelk, zout, zuursel, vegetarisch stremsel.)

Met deze ingrediënten kun je makkelijk voor 2 dagen of voor 2 personen een salade maken.

zalm salade

Post A Comment