Free songs

Intermittent fasting stap 2: ontbijt opschuiven

By : | 0 Comments | On : juli 26, 2018 | Category : intermittent fasting, Ketogeen dieet

Stap 2 intermittent fasting

Intermittent fasting stap 2: ontbijt opschuiven

Stap 1 als je over wilt gaan naar intermittent fasting is 3 keer per dag eten zonder tussendoortje.

Stap 2 is het opschuiven van je ontbijt naar steeds iets later. Iedere keer wanneer je eraan toe bent een uurtje later eten. Je zult merken dat als je dat zo geleidelijk doet het bijna als vanzelf gaat.

Wanneer je in de ochtend al nooit trek hebt in eten dan kun je ook besluiten om deze stap in 1 keer te zetten. Niet ontbijten en pas rond een uur of 12 je eerste maaltijd eten.

Je hoeft niet minder te gaan eten dus je kunt iets extra eten bij de lunch. Desnoods je ontbijt erbij.

Probeer de maaltijden die je eet te laten bestaan uit: eiwit, vet en groenten en voeg zo min mogelijk koolhydraten in de vorm van brood, crackers, etc toe. Hoe minder koolhydraten des te makkelijker kun je zonder eten. Als je echt nog iets wilt aan koolhydraten neem dan bijvoorbeeld een rijstwafel in plaats van een cracker of een boterham (ivm met de gluten).

De eerste tijd moet je het misschien op wilskracht doen dat opschuiven maar het went snel. Met een paar dagen is je lichaam gewend. Vooral als je de maaltijden zonder al teveel koolhydraten en met voldoende vet neemt. Vet zorgt er namelijk voor dat je langer zonder eten kunt. Koolhydraten zorgen ervoor dat je maar heel kort zonder eten kunt.

Het belangrijkste is dat je alle overtuigingen over dat de belangrijkste maaltijd het ontbijt is loslaat. Dat is allang achterhaalt. En als je dat niet gelooft kijk dan naar je energie en focus als je eenmaal gewend bent om niet te ontbijten. Die zal enorm toegenomen zijn.

 

Post A Comment