Free songs

Was gezond en slank worden maar zo simpel

By : | 0 Comments | On : juli 18, 2017 | Category : divers

Gezond eten hoe pak je dat aan

Was gezond en slank worden maar zo simpel

 

Van de week kreeg ik een mail van een bedrijf die afslankpillen verkoopt met deze tekst:

Simpelweg de capsules van deze kuur innemen met een glas water en uw lichaam verandert volgens experts in een echte “Vetverbranding Machine. Zonder aanpassing van de levensstijl kilo’s per week afvallen”.

Klinkt meer dan geweldig en het product zal vast heel goed verkopen.
Maar als dit echt waar zou zijn zouden we binnen een paar jaar geen dikke mensen meer hebben op de wereld. Gezien de hoge kosten die overgewicht met zich meebrengt zou deze pil gratis te verkrijgen zijn bij iedere arts of apotheek.
Het product zegt helaas niets over de gezondheid. Want je kunt ook slank ongezond zijn.
Want dat is wat we willen, 3x daags een pilletje nemen, kunnen eten wat we willen en toch slank en gezond blijven.

ongezond eten

Maar zo simpel is het niet….
Of toch wel..

Uiteindelijk moet het wel zo simpel zijn. Alles kunnen eten wat je wilt, geen pilletjes nemen en toch slank en gezond blijven.
Waar je naar toe moet is veranderen wat je wilt eten. Dan kun je eten wat je wilt en je blijft gezond en slank.

Besef dat wat je lekker vindt aan eten een gewoonte is die is ontstaan. En er kunnen ook andere gewoontes en smaken ontstaan.

gezond eten

Hoe pak je dit nu aan?

Zorg dat wat je eet geen lichamelijke reactie is.
Er zijn voedingsmiddelen die een lichamelijke reactie geven waardoor je als vanzelf dikmakend en ongezond “voedsel” gaat eten.
a. Smaakversterkers. En dan vooral de E621 etc.
b. Kant en klaar voedsel. Daar zitten stoffen in waar je lichaam op reageert.
c. Brood. En dan vooral brood uit de supermarkt met heel veel ingrediënten. Als je perse brood wilt eten eet dan brood waarbij niet meer dan 3-4 ingrediënten gebruikt is.
d. Suiker en andere zoete dingen. Je alvleesklier raakt hierdoor helemaal van slag waardoor je alleen maar zin krijgt in meer zoet en lege koolhydraten.
e. In verkeerde olie gefrituurd eten. Bijna alle plantaardige olie is echt slecht voor je lichaam en kan een honger reactie geven.
f. Voedingsmiddelen waar je allergisch en/of overgevoelig voor bent. Dat kan van alles zijn. Vaak weet je het wel waar je op reageert met honger, vocht vasthouden en je niet goed voelen. Als je wilt kunnen we dat ook samen uitzoeken.

Veel van bovenstaande producten geeft een verslaving, dus doorbreken is niet altijd makkelijk. Probeer zo dicht mogelijk bij het “verslavende” product te blijven om langzaam te wennen.
Voorbeelden:
Brood eerst vervangen door brood met weinig ingrediënten. Als je daaraan gewend bent neem je rijstwafels in plaats van brood en dikker beleg (bijvoorbeeld gebakken ei) of je eet er een salade bij. En als je nog een stap wilt zetten eet je alleen de gebakken ei of je maakt de salade completer met stukjes vlees en vis, verschillende soorten groenten, pitjes en zaden, avocado en MCT olie.

Spaghetti vervangen door courgette of wortel spaghetti. Te koop bij de meeste supermarkten of zelf maken.

Geen kant en klare sausjes kopen maar zelf maken of kopen bij de natuurvoedingswinkel

Koop een kant en klare pizza bij de natuurvoedingswinkel. Volgende stap is alleen de bodem kopen en zelf beleggen. Als je nog een stap verder wilt gaan maak dan pizza met een bloemkool of vlees bodem.

Vervang de koekjes door chocolade. Dan heb je in ieder geval niet ook de tarwe in je lichaam. Vervang de goedkopere soorten chocolade door biologische chocolade. Maak zelf lekker dingen met amandelmeel en xylitol.
Vervang ananas en bananen door aarbeien, frambozen en blauwe bessen. Het hele jaar door te verkrijgen uit de diepvries.
Zorg dat je darmen supersterk zijn
Als je darmflora en je darmwand niet op orde is dan is de rest van je lichaam ook niet gezond. En ook je honger en verzadigings hormonen, je intuïtie over waar je nou eigenlijk trek in hebt etc.is van slag.
Aanrader: Bone Broth en aloe vera

Vervang je ontbijt door Bulletproof koffie. Hierdoor komt je lichaam tot rust waardoor je als vanzelf andere keuzes gaat maken.

Drink echt veel water. Veel honger- en trekgevoel is eigenlijk dorst. Begin de dag met 1-2 grote glazen water en drink tussendoor steeds 1-2 glazen. Als je geen dorst meer hebt zul je merken dat je meer trek krijgt in gezond voedsel.

 

 

Op deze wijze schuif je langzaam maar zeker op naar een ander voedingspatroon zonder dat je er echt veel voor hoeft te doen. En dan ga je merken wat de voordelen zijn. Hoe goed je je gaat voelen, hoe goed je eruit gaat zien.

Dan heb je het er niet meer voor over om chinees met vetsin te eten en je meteen een paar dagen slecht en opgeblazen te voelen.

En soms wel. Neem daar dan de volle verantwoording voor. Voel je een paar dagen slecht en opgeblazen zonder te klagen.

Dus zolang er nog geen pil is die ons slank en gezond houdt bij een dieet van hamburgers en donuts is het wellicht verstandig om te kijken of een gezond eet- en drinkpatroon eigenlijk best wel goed bij je past.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post A Comment