Free songs

De weg naar intermittent fasting deel 1

By : | 0 Comments | On : juli 22, 2018 | Category : divers

stap 1: 3 maaltijden per dag

De weg naar intermittent fasting deel 1

 

Intermittent fasting is dat je de tijd dat je niet eet langer gaat maken.

Alhoewel er best veel mensen zijn die ’s nachts wakker worden en dan een hapje gaan eten om weer in slaap te kunnen komen, zijn de meesten gewend om ’s nachts niet te eten. Dus eigenlijk te vasten. 8-10 uur niet eten is vasten.

We eten 10 uur niet en 14 uur wel. Met intermittent fasting gaan we deze verhouding veranderen. Langer niet eten en de tijd waarbinnen je wel eet kleiner maken. Let op: je gaat niet minder eten, maar alleen minder vaak!!

Ons patroon van 6 maaltijden per dag kan klachten geven als:

  • Moeheid
  • Buikvet
  • Gebrek aan focus en geheugen
  • Stemmingswisselingen
  • De hele dag trek hebben in eten en eetbuien
  • Allerlei kwaaltjes
  • Of zelfs suikerziekte

 

Dit komt omdat door dat vele eten we insuline resistentie hebben gekregen.

Met intermittent fasting ga je niet minder eten maar minder vaak. Met heel simpel als doel om de insuline productie te herstellen en daarmee je lichaam de kans te geven gezond en slank te zijn.

Wat je gaat doen is je lichaam over laten gaan van koolhydraatverbranding naar vetverbranding.

Stap 1 is 3 maaltijden per dag eten zonder tussendoortjes. Om dat makkelijker te kunnen doen ga je wat vet toevoegen aan iedere maaltijd. Bijvoorbeeld stukje brie, pecannoten, avocado, kokosvet of kokosmelk, eieren.Kies voor een hamburger in plaats van voor biefstuk want een biefstuk is te mager (dus als je biefstuk eet voeg dan wat extra vet toe).

Zorg vooral voor heel veel groenten bij iedere maaltijd. Totaal op een dag 5-7 porties groenten.

Post A Comment